OBCHODNÍ PODMÍNKY
SPOLEČNOSTI CLEARMONT, SPOL. S R.O.
I. Základní ustanovení
1. Tyto obchodní podmínky (dále jako OP) upravují vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím při prodeji zboží v oblasti prodeje dveřních zavíračů, zejména stavebního kování, dveřní a okenní techniky a souvisejícího zboží (dále jako zboží) v e-shopu www.zavirace.cz, mezi společností Clearmont, spol. s r.o., (dále jen „Prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“).
2. Prodávajícím je společnost Clearmont, spol. s r.o., se sídlem Bořivojova 127/20, 718 00 Ostrava - Kunčičky, která je registrovaným podnikatelským subjektem s IČ 25850717 a registrovaným plátcem DPH s DIČ CZ25850717, zabývající se prodejem stavebního kování, dveřní a okenní techniky a souvisejícího zboží. Kontaktní údaje na Prodávajícího jsou:
e-mail: info@zavirace.cz
tel. číslo: +420 602 716 061
ID datové schránky: vtfv3if
3. Jednotlivé zboží, popis jednotlivých druhů a jejich hlavních vlastností jsou uvedeny na webových stránkách prodávajícího www.zavirace.cz.
4. Prodávající v rámci zákaznického servisu poskytuje při objednání zboží bezplatně odborné poradenství tak, aby výběr produktu odpovídal požadavkům Kupujícího.
5. Kupujícím se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží nabízeného Prodejcem.
6. Při zahájení právního jednání předává Kupující Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
7. Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., (občanský zákoník), zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, jakož i právními předpisy souvisejícími.
8. Tyto OP jsou základními podmínkami prodeje zboží Prodávajícím, a pokud se odchylují od dispozitivních právních norem platného právního řádu České republiky, mají před těmito normami přednost. Pokud konkrétní ujednání kupní či jiné smlouvy bude odchylné od těchto OP, tak takovéto ujednání má přednost před těmito OP.
9. Tyto OP jsou vždy nedílnou součástí smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím, bez ohledu na způsob jejího uzavření, a Kupující před podáním závazné objednávky je povinen se s těmito podmínkami seznámit. Kupující podáním závazné objednávky potvrzuje, že se plně seznámil s těmito OP a plně akceptuje jejich znění. Případné odlišné podmínky Kupujícího jsou platné jen v případě výslovného písemného souhlasu Prodávajícího před uzavřením konkrétního smluvního vztahu. Kdykoliv Prodávající zmíní prodej či dodávku zboží, budou použity tyto OP.
10. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
II. Bezpečnost a ochrana informací
1. Uzavřením smlouvy Kupující potvrzuje, že osobní údaje, které uvedl, jsou pravdivé, a souhlasí s tím, aby poskytnuté údaje byly Prodávajícím zpracovány a uchovány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
2. Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího jsou důvěrné, a budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s Kupujícím. Prodávající postupuje tak, aby Kupující neutrpěl újmu na svých právech, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého života Kupujícího. Veškeré osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně Kupujícím Prodávajícímu, jsou zpracovávány za účelem splnění objednávky, splnění smluvního vztahu, případně za účelem oprávněného zájmu Prodávajícího (např. vedení sporu ze smluvního vztahu). Jsou shromažďovány, zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů, zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, účinném od 25. 5. 2018, v platném znění. Uzavřená smlouva je Prodávajícím archivována po dobu určenou příslušnými právními předpisy a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
3. Více se o ochraně osobních údajů dočtete v dokumentu s názvem Zásady ochrany osobních údajů, který je dostupný v zápatí webové stránky Prodejce.
III. Objednávání zboží
1. Vzhledem k odborné povaze sortimentu a množství variant zboží je Kupující v případě nejistoty výběru správné položky zboží povinen kontaktovat Prodávajícího za účelem technické konzultace a ověření správnosti volby. Prodávající nenese zodpovědnost za nesprávný výběr zboží nad rámec zákonných ustanovení.
2. Pro účel nabídky zboží a objednání vybraného zboží Kupujícím slouží internetový obchod, který je provozován na webové adrese www.zavirace.cz, tudíž je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Kupující si může zboží osobně prohlédnout a vyzvednout v provozovně - skladu Prodejce v Ostravě Kunčičkách, Bořivojova 127/20, 718 00. Provozní doba pondělí - pátek 7:30 - 16:00 hodin. Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
IV. Uzavření smlouvy
1. K uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky Prodávajícího Kupujícím prostřednictvím objednání zboží, na objednávkovém formuláři, které je uveden na internetových stránkách Prodejce. Objednávku nelze učinit telefonicky. Kupující provede vyplnění požadovaných údajů v objednávce, elektronicky odešle objednávkový formulář a provedením úhrady ceny za vybranou službu či zboží, kdy úhradu ceny provede na bankovní účet Prodávajícího uvedený v objednávce. Cenu požadovaného zboží musí Kupující zaplatit způsobem uvedeným v článku IX. těchto OP.
2. Každá smlouva, uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím, může být uzavřena pouze v českém jazyce.
3. Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka podstatně nemění podmínky nabídky. Převzetí nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky. V případě přebírání nevyžádaného plnění je Kupující povinen o existenci tohoto plnění Prodávajícího informovat.
4. Přijetí objednávky Prodávající potvrdí Kupujícímu informativním e-mailem na Kupujícím zadanou e-mailovou adresu, a to zpravidla do 2 pracovních dnů od obdržení řádné objednávky. Okamžikem odeslání potvrzení o přijetí objednávky je uzavřena smlouva. V případě, že Kupujícímu nebyl potvrzující e-mail doručen do 2 pracovních dní od termínu zaplacení ceny, má Kupující možnost kontaktovat Prodávajícího telefonicky nebo e-mailem dle kontaktech uvedených v článku I. těchto OP.
5. Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může Kupující opravit pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky Prodávajícímu může Kupující Prodávajícího o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho kontaktních údajů. Pro Prodávajícího jsou tyto změny právně závazné pouze v případě, že Kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
6. Pokud Prodávající není schopen plnit dle objednávky Kupujícího, např. není schopen akceptovat všechny druhy požadovaného zboží, množství, termín dodání zboží apod., je povinen sdělit tuto skutečnost Kupujícímu do 7 pracovních dnů od doručení objednávky a současně navrhne Kupujícímu jiné možnosti, resp. podmínky dodávky. Kupující je oprávněn v tomto případě odmítnout navrhovanou změnu, a to nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení projevu vůle Prodávajícího, který obsahuje změny, jiné náležitosti než objednávka Kupujícího.
V. Dodací podmínky
1. Dodáním zboží dojde k přechodu nebezpečí škody na věci z Prodávajícího na Kupujícího, ale vlastnické právo nabývá Kupující až úplným zaplacením kupní ceny. Veškeré riziko poškození nebo ztráty zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží.
2. Kupující je povinen zkontrolovat doručovanou zásilku, zda nebyla při přepravě viditelně poškozena. Pokud bude zjištěno takové poškození, je nutno sepsat reklamační protokol za účasti doručovatele. Pokud v okamžiku převzetí zboží nevzbuzoval jeho stav žádné výhrady, nebylo viditelně poškozeno, a poškození zboží, případně neúplnost dodávky zboží byly zjištěny až po jeho převzetí, je třeba o tomto neprodleně, nejpozději do 7 (sedmi) dnů od převzetí zboží, prokazatelně informovat Prodávajícího. Po uplynutí této lhůty se dodání zboží považuje za bezvadné a dodané bez výhrad Kupujícího.
3. Náklady na poštovné a balné nese Kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými Prodávajícím na jeho webových stránkách. Náklady spojené s odevzdáním zboží v místě plnění nese Prodávající. Náklady spojené s převzetím věci v místě plnění nese Kupující.
4. Dohodnuté dodací lhůty platí za podmínky, že Kupující není v prodlení se zaplacením svých splatných závazků vůči Prodávajícímu. V opačném případě začne běžet dohodnutá dodací lhůta až ode dne splnění povinnosti Kupujícího, tj. ode dne zaplacení veškerých splatných závazků Prodávajícího. Nedodržení dodací lhůty Prodávajícím se týká i případů, kdy je Kupující omezen ve schopnosti splácet své závazky, případně, kdy Prodávající získá informace o zhoršení platební či finanční situace Kupujícího. V takových to případech je Prodávající oprávněn pozastavit plnění smlouvy, jakož je i oprávněn pozastavit vyřizování potvrzených objednávek. V těchto případech je Prodávající také oprávněn odmítnout dodání zboží.
5. Kupující bere na vědomí, že dodací lhůta se může změnit s ohledem na vyšší moc, či v důsledku výpadku na trhu a nedostupnosti zásob zboží (včetně surovin, komponentů, služeb). V takovém případě je odpovědnost Prodávajícího související se zpožděním dodávky vyloučena. Prodávající je ovšem povinen informovat Kupujícího o zpoždění dodávky zboží a důvodech tohoto zpoždění. Kupující je oprávněn v takovémto případě od smlouvy odstoupit.
6. Dodávka objednaného zboží po částech je možná po dohodě s Prodávajícím.
7. Zasílání dopravní službou: Objednané zboží bude odesláno dopravní službou DPD. Dopravce garantuje doručení zásilky kamkoliv po ČR do 48 hodin. Cena dopravy se řídí dle ceníku dopravce aktuálního v den objednávky.
8. Při nákupu zboží nad 2.000 Kč a doručení po ČR hradí náklady na dopravu zboží Prodávající.
9. Kupující je povinen zboží při dodání převzít, s výjimkou doručení viditelně vadného či poškozeného zboží či obalu. Nepřevezme-li Kupující zboží při dodání, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Pokud je z důvodu na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady spojené s jiným způsobem doručení.
VI. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující má právo od smlouvy odstoupit v zákonné lhůtě 14 dnů bez udání důvodu. V případě koupě zboží končí lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynutím 14 dnů ode dne převzetí zboží Kupujícím nebo jím určenou třetí osobou.
2. Kupující může od této smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným písemným prohlášením adresovaným Prodávajícímu - Clearmont, spol. s r.o., se sídlem Bořivojova 127/20, 718 00 Ostrava - Kunčičky, či e-mail: info@zavirace.cz (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo prostřednictvím elektronické pošty). Kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto OP, není to však jeho povinnost. V případě písemného vyhotovení dopisu je Kupující povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem.
3. Přijetí oznámení o odstoupení od smlouvy, provedené Kupujícím elektronicky e-mailem, potvrdí Prodávající na e-mailovou adresu Kupujícího. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
4. Pokud Kupující odstoupí od této smlouvy, vrátí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu došlo odstoupení Kupujícího od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které Prodávající na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný než Prodávajícím nabízený nejlevnější způsob dodání). Pro vrácení peněžních prostředků použije Prodávající stejný platební prostředek, který použil Kupující pro provedení počáteční transakce, pokud výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím Kupujícímu nevzniknou další náklady. Přijaté peněžní prostředky může Prodávající vrátit až po obdržení vráceného zboží, nebo až Kupující prokáže, že odeslal zboží zpět, podle toho, co nastane dříve.
5. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k obeznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zboží odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
6. Prodávající dále poučuje Kupujícího a ten bere na vědomí, že nemá právo odstoupit od smlouvy na koupi zboží, pokud dodané zboží bylo po dodání spojeno s jiným zbožím či věcí či již zpracováno. Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího a jiné zboží, které nelze vrátit do původního stavu před koupí.
VI. Práva z vadného plnění, reklamace zboží
1. V případě, že Prodávající nedodá Kupujícímu zboží či jeho část dle objednávky, je Kupující oprávněn dodávku zboží u Prodávajícího reklamovat. Vadou věci se rozumí to, že věc nemá dohodnuté nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není v odpovídajícím množství, jakosti a provedení, nebo nevyhovuje požadavkům právních předpisů. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.
2. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží (věc) při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti.
3. Prodávající neodpovídá za vady zboží, které byly způsobeny zejména:
- mechanickým poškozením zboží
- běžným opotřebením zboží, nevhodným, chybným používáním, neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
- nesprávným zpracováním či zapracováním, působením agresivních faktorů prostředí nebo skladováním
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci
- po přechodu nebezpečí škody na věci nebo jestliže původ vad záleží na okolnostech, které nebylo možné odvrátit
4. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Kupující provede kontrolu rozsahu a kvality dodané služby nebo zboží bezodkladně po jejich dodání Prodávajícím.
5. Jakmile Kupující zjistí vadu, je povinen jí vytknout, a to bez zbytečného odkladu. Vytknutí vady zboží (reklamaci) je povinen Kupující učinit u Prodávajícího neodkladně, písemně či e-mailem na kontakty uvedené v objednávce, a to nejpozději následující pracovní den ode dne zjištění vady. Současně je Kupující povinen vadu popsat (případně doložit fotodokumentací) a vadné zboží předat zpět Prodávajícímu nebo podle pokynů Prodávajícího věc uschová nebo s ní jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána. Spolu s vytknutím vady oznámí Kupující Prodávajícímu způsob vyřízení reklamace, tzn. jaké právo z vadného plnění si zvolil. Práva z vadného plnění upravuje zejména ust. § 2106 a následující občanského zákoníku v platném znění.
6. Kupující se může především domáhat buď opravy nebo doplnění toho, co na dodaném zboží chybí, nebo přiměřené slevy z kupní ceny. Provedenou volbu nemůže Kupující měnit bez souhlasu Prodávajícího. Neoznámí-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co se vada na zboží vyskytla, pozbývá své právo z podstatného porušení smlouvy a nadále může již uplatňovat jen práva, která vyplývají z vady, jež je nepodstatným porušením smlouvy.
7. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace. Uznání oprávněnosti reklamace zboží je závislé na tom, zda Kupující dodržel způsob a rozsah použití zboží doporučené v příbalovém letáku, který je nedílnou součástí dodávky zboží. V případě, že Prodávající uzná oprávněnost reklamace, dodá Kupujícímu nové zboží v rozsahu oprávněné reklamace a smlouvy uzavřené mezi stranami, bez nároku na navýšení již zaplacené ceny zboží, a to nejpozději do 5 pracovních dnů od uznání reklamace, pokud nebude stranami sjednáno jinak.
8. Prodávající není povinen reklamaci vyhovět, pokud prokáže, že Kupující při převzetí zboží o vadě věděl, nebo ji sám způsobil, nebo jedná-li se o vadu, kterou musel Kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat či zjistit.
VII. Informace o možnosti řešení sporu
1. Smluvní strany prohlašují, že se veškeré případné spory budou snažit řešit především smírnou cestou. Pokud nedojde ke smírnému vyřešení sporu, může se kterákoliv ze stran obrátit na soud, případně využít služeb subjektu mimosoudního řešení sporu.
2. Věcně příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869. Internetová adresa tohoto subjektu je www.coi.cz. Procesní pravidla pro vedení takovéhoto mimosoudního sporu jsou uvedena na webových stránkách ČOI, a to na: www.adr.coi.cz.
VIII. Informace o cenách zboží
1. Všechny ceny zboží uvedené v e-shopu Prodávajícího jsou vždy aktuální a jsou uvedeny v české měně (Kč) včetně DPH, dle platných předpisů.
2. Kupující odesláním objednávkového formuláře stvrzuje skutečnost, že byl seznámen s aktuální cenou objednané služby a s touto cenou souhlasí. V ceně zboží není zahrnuto poštovné a balné.
IX. Platební podmínky
1. Objednané zboží je možno zaplatit:
- platbou v hotovosti při doručení zboží (hotovost přebírá od Kupujícího dopravce)
- platbou platební kartou nebo jinou bezkontaktní metodou prostřednictvím platební brány (e-shop) nebo platebního terminálu (na provozovně - výdejně Prodejce)
- platbou pomocí převodu na účet Prodávajícího po dokončení objednávky
2. Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem Prodávajícího.
X. Ostatní ustanovení
Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s účinností od 1. 4. 2023.
Obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
Příloha: Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy
OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Prodávající: Clearmont spol. s r.o.
Adresa: Ostrava - Kunčičky, Bořivojova 127/20, PSČ 718 00
IČ: 25850717
e-mail pro doručování elektronické pošty: info@zavirace.cz
Tímto Vám oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy o nákupu tohoto zboží:
Číslo objednávky nebo kupní smlouvy:
Datum objednání zboží:
Datum obdržení zboží (datum, kdy jsem zboží převzal/a):
Vaše jméno a příjmení:
Vaše adresa:
Datum:
Podpis (pokud je zasíláno v listinné podobě) ____________________________